Hírek
2020. Május 03. 10:58, vasárnap |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Generációkutató: megváltozott a társadalmi elvárás az anyákkal szemben
Az utóbbi húsz-harminc évben megváltozott a társadalmi elvárás az anyákkal szemben - mondta Steigervald Krisztián generációkutató az M1 csatorna vasárnap reggeli műsorában.
Kifejtette: korábban a közösségi elvárás csak az volt, hogy a nő egy bizonyos kor után legyen feleség és anya. Mostanra több lett az elvárás.
A kutató rámutatott arra, hogy a "jó anya" szerep nagy kihívás, komoly dilemma elé állítja a nőket. Manapság egyre több magazin is foglalkozik azzal a témával, hogyan lehet valaki tökéletes anya.
Hozzátette: a mostani 30-as, 40-es szülők nagyon maximalisták. Az anyák "nagyon sok súlyt tesznek magukra", vagy társadalmi elvárásból, vagy saját maximalizmusuk miatt. Ez nagyon sok energiát vesz el - hangsúlyozta a kutató, aki szerint emiatt nem csak egy napra, hanem több napra is szükség lenne egy évben, amikor odafigyelnek az anyákra.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 25. 12:26, szerda | Életmód
Karácsony - Steinbach József: a gyógyulás útja a másikra figyelő bibliai kedvesség
A világnak a másikra figyelő, az életet építő \"bibliai kedvességre\" van szüksége; és ez egyben a gyógyulás egyetlen útja is, mert a másikra figyelve az ember elszakad a saját sebeitől.
2024. December 25. 12:25, szerda | Életmód
Ferenc pápa megnyitotta a Szent Péter-bazilika szent kapuját, megkezdődött a szentév
Ferenc pápa kerekesszékben ülve megnyitotta a Szent Péter-bazilika szent kapuját, és ezzel kezdetét vette a jubileumi szent év, amelynek legelső eseménye az ünnepi mise, amelyet az egyházfő a bazilikában vezet szenteste.
2024. December 24. 10:35, kedd | Életmód
Karácsony - Erdő Péter: hisszük, hogy személyesen tudunk kommunikálni Istennel, és neki hatása van az emberiség sorsára
Hisszük, hogy imáinkban személyesen tudunk kommunikálni Istennel, és neki hatása van az emberiség sorsára
2024. December 23. 09:06, hétfő | Életmód
Jónak lenni jó! - 516 millió forint gyűlt össze a közmédia jótékonysági kampányában
516 millió forint gyűlt össze a közmédia Jónak lenni jó! elnevezésű jótékonysági kampányában - hangzott el a Duna televízión a kampányt záró, vasárnap esti műsorban.